Suplementacja dla kobiet w ciąży i matek karmiących Mumomega

czwartek, października 27, 2016

Mamą zostałam ponad 13 miesięcy temu. Właściwie, to 5 listopada będzie już 14. Przed ciążą i w czasie ciąży korzystałam z suplementów diety dla kobiet planujących ciążę i dla kobiet w ciąży. Wówczas był to Prenatal Classic i Prenatal DHA. Ogólnie rzecz biorąc byłam z tych suplementów bardzo zadowolona i nie ukrywam, że poza żelazem w połowie ciąży, generalnie wszystkie wyniki badań miałam w jak najlepszym porządku. Przy wypisie ze szpitala, po porodzie dostałyśmy z Martyną zalecenie, by suplementować DHA przez cały czas karmienia piersią, a po odstawieniu dziecka od piersi, wprowadzić ten suplement również do jego diety. 

Wiadomo, że duże znaczenie ma sama dieta, to co spożywamy na co dzień, ja jednak nie należę do osób, które wiecznie kalkulują co z czym odpowiednio połączyć, by się dobrze wchłaniało do organizmu, a suplementacja mi tę sprawę w jakimś stopniu ułatwia. Przez ostatnie 30 dni spożywałam suplement diety dla kobiet w ciąży i karmiących piersią (zaliczam się do grupy drugiej), a był to suplement Equazen mumomega.




Equazen mumomega to suplement diety o unikalnym składzie, łączący specyficzne długołańcuchowe kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które są szczególnie ważne podczas ciąży i w okresie karmienia piersią. Spożywanie kwasu dokozaheksaenowego (DHA) przez matkę wspomaga prawidłowy rozwój mózgu i oczu płodu i niemowląt karmionych piersią. Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 200 mg DHA dziennie ponad zalecane dzienne spożycie kwasów tłuszczowych omega-3  dla dorosłych, tj.: 250 mg DHA i kwasu eikozapentaenowego (EPA).

Znaczna część mózgu składa się z długołańcuchowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Są one istotnym składnikiem błon komórkowych mózgu. Stosowanie suplementu diety mumomega jest wygodnym sposobem na dostarczanie  tych ważnych składników odżywczych, mianowicie kwasów tłuszczowych DHA i GLA - który jest w organizmie przekształcany w AA.




Zgodnie z Rekomendacją Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego: „Dobowe zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe podczas ciąży oraz karmiących kobiet wynosi od 600 mg DHA, a w warunkach znacznego niedoboru 1000mg.” (Rekomendacja PTG w zakresie stosowania witamin i mikroelementów u kobiet planujących ciążę, ciężarnych i karmiących, Ginekologia Polska 5/2014).

Zalecana porcja - 1 kapsułka mumomega dostarcza:

Olej z ryb (omega-3) - 600mg
w tym: 
kwas dokozaheksaenowy (DHA) - 300mg
kwas eikozapentaenowy (EPA) - 42mg

Olej z wiesiołka (omega-6) - 150mg
w tym: 
kwas gamma-linolenowy (GLA) - 15mg
kwas arachidonowy (AA) - 8.4mg

Przeciwutleniacz - naturalna witamina E - 2.8mg*
* 23% dziennego zalecanego spożycia




Do sięgnięcia po suplement i powodem mojego zgłoszenia do testów z portalem Uroda i Zdrowie, było zapewnienie producenta, że środek ten nie zawiera sztucznych składników, środków barwiących i żadnych dodatków smakowych. Tak też faktycznie jest, produkt jest całkowicie bezzapachowy, bezsmakowy. Kapsułki są spore, ale połyka się je dość łatwo. Dla własnego komfortu popijam je wodą.


Producent zaleca stosowanie suplementu w 3 przypadkach:

Przed ciążą:
Na około 3 miesiące przed planowanym zajściem w ciążę, by zbudować odpowiednią pulę kwasów dla Ciebie i Twojego dziecka.

W trakcie ciąży i w okresie laktacji:
Dzięki odpowiedniej kombinacji omega-3 i omega-6 zapewnisz sobie i swojemu dziecku właściwą ilość niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników.

Po zakończeniu karmienia piersią:
Przez okres 6 miesięcy po zakończeniu karmienia możesz uzupełnić możliwe niedobory omega-3 i omega-6 powstałe w wyniku ciąży i karmienia piersią.




mumomega to jedyny na polskim rynku preparat omega-3 i omega-6 dla kobiet w ciąży i karmiących, który posiada potwierdzone w badaniu klinicznym wchłanianie DHA przez organizm matki i dziecka oraz gwarantuje właściwe przemiany metaboliczne dzięki zbilansowanemu połączeniu aż 4 wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.




Cena suplementu to ok. 60 zł w zależności od apteki. Nie powinien być stosowany w czasie ciąży jako jedyny suplement witaminowy, ponieważ nie zawiera np. kwasu foliowego czy jodu. Niestety opakowanie nie zawiera żadnej ulotki i nie określa przeciwwskazań do stosowania suplementu.


21 komentarze

  1. W tej chwili mi niepotrzebne, ale będę o nich pamiętała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę o nim pamiętać na przyszłość:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli kiedyś będę w takiej sytuacji, to na pewno się nim zainteresuję :) Póki co, to dla mnie baaaardzo odległy temat :D

    OdpowiedzUsuń
  4. kwasy omega są bardzo zdrowe i polecane nie tylko dla kobiet w ciąży, sama je biorę ale w formie innego suplementu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też brałam dłuższy czas przed ciążą :)

      Usuń
  5. W przyszłości być może po niego sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja biorę póki co Prental classic tak jak ty i dodatkowo jeszcze kwas foliowy ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwas foliowy to ja brałam permanentnie :))) ..bo my staraliśmy się o ciążę blisko 3 lata.

      Usuń
  7. Temat suplementów diety dla kobiet w ciąży u mnie teraz jak najbardziej na czasie. Przeszukałam wiele stron internetowych w poszukiwaniu opinii na temat właściwych suplementów, konsultowałam się z lekarzem i ostatecznie oprócz tradycyjnej suplementacji witaminowej zdecydowałam się właśnie na suplementacje DHA. Chyba wszystkie te kapsułki tych kwasów są tak ogromne, ale dla zdrowia naszego i maleństwa warto się poświęcić i zatroszczyć się o dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości kwasów omega-3 i omega-6.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapsułki z DHA nie są jeszcze takie złe do połykania, to zazwyczaj jakoś się prześlizgają. Gorzej jak się trafiają suplementy w bardziej pudrowej otoczce :/ Ja już po woli rozglądam się za jakimiś odkręcanymi kapsułkami dla mojej Małej, które będę jej aplikować kiedy skończymy z karmieniem ;)

      Usuń
  8. O to temat na czasie dla mnie. Szczerze, to już nie wiem co brać? Będę u pediatry to się zapytam, bo obecnie biorę Pregna i nie jestem zadowolona.
    Szkoda, że ten suplement, o którym piszesz, nie zawiera jodu i kwasu foliowego. Ja kompletnie nie orientuje się w tych dawkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi przy wypisie zalecili brać to co brałam w ciąży. Dostałam też końską dawkę żelaza... Latem robiłam badania i praktycznie wszystko, oprócz jednego mało mi znanego parametru z morfologii, było ok. Teraz zamierzam wrócić jeszcze do picia oleju lnianego. Okropny dla mnie w smaku, ale korzystnie wpływał na mój organizm przed ciążą.

      Usuń
  9. Na przyszłość warto pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również będę testować ten suplement. Aktualnie przyjmuję Pregnę Plus i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. to jeszcze nie dla mnie:D ale polecę kumpeli karmiącej obecnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam póki co doświadczenia w tym temacie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. W ciąży też jadłam prenatal i po ciąży suplement diety z DHA ale gdy Maleństwo odrzuciło pierś o ja odstawiłam suplement.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ginekolog mi na pierwszej wizycie polecił brać właśnie mumomegę i z tego co mówił to już standardowo zalecają kobietom w ciąży kwasy omega brać od początku w ciąży. Mumomega są najlepsze, przebadane klinicznie i zawierają oczyszczone kwasy tłuszczowe omega3,6DHA dlatego między innymi na nie się zdecydowałam lubię sprawdzone kapsułki. Zażywanie kwasów omega w ciąży może podnieść inteligencje dziecka i chronić dziecko przed alergiami. Na pewno warto je brać cala ciąże i podczas laktacji.

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!