Drożdżówka na majówkę

wtorek, maja 01, 2012

Dziś przynoszę Wam bardzo szybki i do tego prosty przepis na drożdżówkę :) Długo szukałam przepisu, który wychodzi zawsze, który nie będzie mnie przyprawiał o ból głowy za każdym razem, kiedy będę go wyciągać z przepiśnika.. i ten własnie taki jest!

Czego potrzebujemy?

Składniki:
1 kostka margaryny Kasia
10 dkg drożdzy
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 szklanka mleka
5 szklanek mąki
5 jaj
aromat rumowy

Wykonanie:
Całe jajka wbijamy do miski. Na to ścieramy na tarce jarzynowej kostkę margaryny, rozkruszamy drożdże, wsypujemy cukier, cukier wanilinowy i wlewamy mleko.
Wszystko pozostawiamy na ok. 2 godziny, najlepiej w ciepłym miejscu.


*(Na tym etapie całość wygląda mniej więcej tak..)


Po tym czasie dodajemy 5 szklanek maki, aromat i wyrabiamy ciasto (ja z lenistwa wyrabiam mikserem). Następnie wykładamy ciasto na wysmarowaną blaszkę, posypujemy kruszonką (czyli troszkę margaryny, cukru, mąki rozrobić i pokruszyć na wierzch - ja wsypuję po 3 łyżki cukru i mąki).
Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku (ok. 180 stopni) 1 godzinę.
Po wystygnięciu polewamy lukrem.


**Można dodawać sezonowe owoce
(tym razem wykorzystałam czarną porzeczkę z zeszłorocznych słoików).




Smacznego!!!

19 komentarze

  1. Mniam ♥ Jestem leniem i nie chce mi się piec teraz, dasz mi kawałek swojej? :P
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się :)))
      To jest ciasto dla leniuchów :)))

      Usuń
  2. zjadlam juz tyle przez ten czas, ze drozdzowka mi juz na pewno nie bedzie potrzebna :P

    OdpowiedzUsuń
  3. matko boska, oszaleję z Wami dzisiaj!
    akurat jak mi się ciasta chce to na co drugim blogu widzę same pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda :)
    Otagowałam Cię http://zolzanna.blogspot.com/2012/05/tag-11-question-tag.html :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze i na noc zgłodniałam ;/ Mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam do zabawy:
    http://sofiasmum.blogspot.de/2012/05/tag-11-questions.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, nie zauwazylam, ze juz zostalas zaproszona.:-/

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm...pycha, może i sama zrobię ale nie dziś, ja jednak nie lubię lukry dlatego zostawiłabym chyba samą kruszonkę :)
    Zapraszam do siebię w wolnej chwili <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm uwielbiam drożdżówkę z jagódkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kusisz, zjadłabym sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm mniam mniam;)))






    zapraszam do mnie;*
    +obserwuję, może i Ty masz ochotę obserwować mojego bloga;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!