Rogaliki drożdżowe z różaną marmoladą :)

wtorek, marca 20, 2012

Trzymałam ten przepis w moich przepisach na Evernote.com od momentu kiedy Ewa wrzuciła go na swojego bloga, czyli od sierpnia 2011 roku. Długo czekał na moja odwagę, bo ja generalnie lubię robić w kuchni tyle co trzeba i się nie przemęczać za bardzo :) Wracam do domu najczęściej po 16 i już o tej porze, to nie mam fantazji by pichcić, pitrasić i ważyć :)
Wykorzystałam do tego ostatnią sobotę i fakt, że M. nie było w domu. Zabrałam się do wyrabiania ciasta gdzieś ok. 16, potem sobie leżakowało w lodówce, aż w końcu przyszedł czas na trójkąty, pieczenie ..i skończyłam te kuchenne wojaże ok. 19:30 (stąd też zdjęcie końcowe nie jest zbyt piękne, bo robione tylko telefonem, gdyż aparat powędrował z M.; ..a do rana rogaliki nie wytrzymały :D)!


Rogaliki z dżemem


- 40 dkg maki (ja użyłam zwykłej Tortowej mąki z Biedronki - dzięki niej ciasto się "nie ściąga")
- 1 margaryna (u  mnie Kasia)
- 2 łyżki śmietany
- 2 dkg drożdży ( rozpuścić w 3 łyżkach mleka z łyżeczka cukru )
- różana marmolada (też by Biedronka!)

Mąkę posiekać z margaryną i śmietaną, zagnieść z rozpuszczonymi drożdżami.
Zawinąć w ściereczkę i włożyć do lodówki na 1 godzinę.
Po wyciągnięciu odkrawać części, rozwałkowywać na kształt koła (pomogłam sobie tutaj okrągłą formą do ciasta), który należy pokroić na trójkąty (moje koło pozwalało na szóstki).


Na każdy kawałek kładziemy pół łyżeczki marmolady i zwijamy formując rogaliki.
Smarujemy białkiem, pieczemy 25 minut w temperaturze 180 stopni C.
Po ostudzeniu obficie posypać cukrem pudrem.


Niektóre były mało "wyjściowe", ale zapewniam, że tak samo smaczne jak te ładniejsze :)

18 komentarze

  1. These look absolutely delicious!
    xox,
    Cee
    http://cocoandvera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm! Pycha! Moja babcia lubi robić ciastka z ciastka francuskiego! I też pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ciasto francuskie, tylko nie wiem czemu następnego dnia robi się jakie takie mokre :]

      Usuń
  3. Mmm! Zrobić mi ochotę na ciasteczko :D
    Obserwuję i mam nadzieję, że Ty także dołączysz do grona moich obserwatorów? Serdecznie zapraszam ;) będzie mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja raczej nie przepadam za siedzeniem w kuchni dlatego to co mam zrobić zawsze musi być łatwe;D
    rogaliki wyglądają smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam te rogaliki, ale bez nadzienia :P
    pozdrawiam i zapraszam do obserwacji mojego bloga :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, jak to bez nadzienia? :D Przecież to najlepsza część i najsłodsza :D

      Usuń
  6. Wyglądają przepysznie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też często robię takie rogaliki. Ale narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  8. nie takie trudne jak sie wydawały prawda ? :)
    ciesze się, ze wyszły no i że smakują ofkors :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na ciasto podobny do mojego ciasta na paszteciki :) ..przerażało mnie bardziej to zawijanie :P

      Usuń
  9. Ojejku. W brzuchu mi aż zaburczało. :<
    Może masz ochotę się poobserwować nawzajem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mhmmm.. pysznie wyglądają ! Zawsze je robię z
    moją mamą i bardzo mi smakują :D

    zuki-berlin.blogspot.com
    zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale smakowicie wyglądają. I uwielbiam różaną marmoladę :) Może namówię mego lubego, by zrobić w weekend :)
    Pozdrawiam
    ruda

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!