Moja podstawa olejowa :)

czwartek, marca 22, 2012

Polubiłam oczyszczanie twarzy przy pomocy metody olejowej. Zabawa ta trwa już dwa miesiące i po małych błędach wreszcie znalazłam sobie świetną bazę olejową, która po pewnych modyfikacjach skuteczna jest także na włosach.


Na podstawową mieszankę do twarzy składają się:
- olej rycynowy - 20 % 
- Oliwka - Bella Baby Delfi - 80 %
- witamina A w kroplach (na receptę) - 3 krople

Tą podstawową mieszanką oczyszczam twarz wieczorami. Mix tych składników nie powoduje u mnie pogorszenia stanu mojej skóry i z każdym dniem wygląda ona coraz lepiej. Początki były jednak trudne, bo po pierwsze źle wykonywałam samo oczyszczanie, a po drugie - miałam całkiem inną oliwkę. Zmiana zaowocowała pełnym sukcesem.
Jeżeli chcę zastosować mieszankę tych składników na włosy, to w zwykłej szklance mieszam: 1 łyżkę oleju rycynowego, 3 łyżki oliwki + 3 krople witaminy A, a do tego w zależności od dnia i tego co mam dodaję: sok z połówki cytryny lub żółtko lub łyżeczkę oleju kokosowego. Nie lubię spać z tym wszystkim na głowie, gdyż zmywanie mieszanki zajmuje mi trochę czasu, więc nakładam ją zazwyczaj po południu i zmywam przed pójściem spać. W moim przypadku wystarcza jedna taka "maska" w tygodniu, by włosy były gładsze i miłe w dotyku.


13 komentarze

  1. Stosuję podobną maskę na włosy i rownież jestem zadowolona.
    OCM pokochałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę, że się nie zniechęciłam na początku :)

      Usuń
  2. Również od jakiegoś czasu stosuję tą metodę, bez wit. A jedynie. Świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja witaminę A stosuję za radą dermatologa, bo w sumie to chyba sama bym jej nie dodawała :) Druga rzecz, że trzeba mieć na nią receptę..

      Usuń
  3. Stosowałam do niedawna metodę OCM - ale ostatnio z niej zrezygnowałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam stosować metodę OCM, ale nie byłam zbyt systematyczna. Muszę się do niej bardziej przyłożyć, bo dawała pozytywne efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, trzeba to robić systematycznie żeby były jakieś efekty, szczególnie na początku.

      Usuń
  5. Dziękuję esPe ;* Nie wiedziałam, że też ważyłaś tak mało jak ja. Ja niestety nie dałam rady, bo tyle ludzi atakowało mnie oskarżając o anoreksję, że nie miałam siły już tłumaczyć, że jestem zdrowa i nic mi nie jest. Ja jak się denerwuję to od razu robi mi się słabo. :D I dobrze, że dałaś sobie radę! Jesteś silna, to dobrze. :)
    Tak, teraz jestem pewniejsza siebie, kompletnie nie ruszają mnie uwagi dotyczące mojej figury. Jak ktoś zwróci mi uwagę, że jestem zbyt szczupła odpowiadam, że to świetnie, przynajmniej nadal mogę jeść ile chcę. :D

    Do czego służy olej rycynowy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już też nie reagują, gdy ludzie czepiają się tego ile ważę :) Zrobiłam wszystkie badania, łącznie z tarczycą i wszystko jest ok :) To najważniejsze :)

      Olej rycynowy to wg ulotki środek na przeczyszczenie :))) ehehe (jak się fajnie zgrało z tematem chudości :D ) ale używany w celach kosmetycznych - wzmacnia paznokcie (możesz smarować jak odżywką), wzmacnia rzęsy (nakładać np. na noc jak tusz do rzęs), wzmacnia włosy (np. moja olejowa mieszanka) :)

      Usuń
  6. ja próbowałam tej metody ale znacznie bardziej wolę tradycyjne metody oczyszczania i do nich powróciłam ;D
    dodaję do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że Tobie ta metoda odpowiada i dobrze na Ciebie działa :)

      Usuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!