Blogmas #5 i #6 - ciasto marchewkowe i wyniki rozdania

niedziela, grudnia 06, 2015

5 grudnia. Ciasto marchewkowe chodziło za mną cały tydzień. Dokładnie od zeszłej soboty, kiedy to zaprzyjaźniona nam para poczęstowała nas tym wynalazkiem u siebie w domu. Ich ciasto było z cukierni. Ja postanowiłam wypróbować pierwszy lepszy przepis znaleziony w czeluściach internetu... i udało się. Dziś zatem dzielę się tym przepisem, nieco zmodyfikowanym przeze mnie.




Składniki (ciasto):
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
3 jajka
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia.
0,5 szklanki oleju
1 szklanka potartej marchewki

Składniki (krem):
300 gram serka Philadelfia
6 łyżek prawdziwego masła
1 cukier waniliowy lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
szczypta soli
0,5 szklanki cukru pudru
garść orzechów włoskich

Wykonanie:
W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, cukier, proszek, sodę, przyprawy.W drugiej miseczce połączyć roztrzepane jajka z olejem. Połączyć składniki suche i mokre następnie dodać marchewkę i delikatnie wymieszać. Średniej wielkości formę do ciasta (okrągłą lub kwadratową) wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Nagrzać piekarnik do 175 stopni, a następnie piec ciasto 45 minut.
W między czasie utrzeć masło razem z wanilią i serkiem tak by powstała gładka masa. Po wystudzeniu wyłożyć ciasto na paterę. Możecie przekroić je na dwie części i przełożyć masą. Na koniec dekorujemy orzechami włoskimi lub płatkami migdałów.

Z uwagi na to, że nie miałam w domu serka, postanowiłam, że moje ciasto poleję roztopioną białą czekoladą i posypię wiórkami również z białej czekolady.


6 grudnia. Z dniem 01.12.2015 r. zakończyło się rozdanie z kosmetykami na moim blogu. Zgłoszeń było wiele. Nie spodziewałam się takiego odzewu. Trudno mi było się zebrać do sprawdzenia i przeliczenia wszystkiego, ale udało się. Nie przedłużając, kosmetyki wędrują do...



Serdecznie gratuluję, Kara! Za chwilę napiszę maila pod podany adres i zgodnie z regulaminem czekam 3 dni na adres, pod którym mam wysłać paczkę. Jeśli adresu nie otrzymam, wybieram kolejną osobę. Nagrodę wyślę Pocztą Polską, w ciągu 3 dni od otrzymania adresu.


Miłej niedzieli!




18 komentarze

  1. Chętnie zrobię takie ciacho :) A zwyciężczyni gratuluję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. gratuluję, już dawno nie robiłam ciasta marchewkowego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję zwyciężczyni! :)
    Ciasto marchewkowe należy do moich ulubionych wypieków, choć długo nie mogłam się przekonać do takiego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy wcześniej nie miałam okazji spróbowania tego ciasta, ale odkąd mieszkam w Angli kosztuję go dość często i bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję :)
    Fajny i prosty przepis - coś dla mnie :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam takiego ciasta:)
    Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto marchewkowe .... uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam ciasta marchewkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. aż ślinka cieknie, robie podobnie, ale zamiast serka daję czekoladę

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje! Ale smaka narobiłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zglosila sie zwyciezczyni ?

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!