Blogmas #20 - świąteczne pogotowie cukiernicze, czyli Moje Wypieki

poniedziałek, grudnia 21, 2015

20 grudnia. W tym roku nie muszę przygotowywać wiele jedzenia na okres świąteczny. Raz, że nie będzie nas praktycznie w domu, a dwa - ja nie mogę jeść wszystkiego, mąż sam nie zje wiele.  Wolę przygotowywać jedzenie na bieżąco i jeść świeże posiłki, a nie przez cały tydzień odgrzewane kotlety. Zaplanowałam kilka rzeczy dla nas, kilka na wychodne. Wystarczy ;)
Pierwszy dzień świąt spędzamy u mojej młodszej siostry i moim zadaniem jest upiec ciasta. W kwestii pieczenia ciast jestem dobra. Inspiracji szukam zawsze na stronie Moje Wypieki. Mam nawet jedną z książek autorki bloga - cudna! Tym razem postanowiłam upiec: kostkę piernikową ze śliwkami i marcepanem i makowiec na kruchym cieście z konfiturą żurawinową. Dla mojego chrześniaka upiekę kruche ciastka cranberry noel. W tym roku odpuszczam sobie pieczenie pierniczków. Zamierzam zrobić jedynie piernikową chatkę ;)






Jeśli nie macie pomysłu na świąteczne wypieki, polecam przejrzeć dział Boże Narodzenie, a na pewno znajdziecie coś smakowitego dla siebie.



Pochwalcie się, co pieczecie na święta?


13 komentarze

  1. Apetycznie wyglądają :) Ja również przepisy biorę na ciasta z tej strony,autorka jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od lat korzystam z przepisów z tej strony i wszystko mi wychodzi ;) W tym roku robię mazurka kajmakowego i klasyczne brownies z Moich wypieków, bo wszyscy domownicy je uwielbiają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zawsze robi się pierniki, z przepisu, który już jest kilka pokoleń w rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jej, ja nie mam nie tylko wypieków ani pomysłów na nie. chyba trzeba będzie odwiedzić cukiernię bo pieczenie cista nie jest moją mocną stroną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności :)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/12/nowosci-czyli-moje-zamowienia-z-shein.html
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. ja tez nie mogewszystkiego jesc i chyba zostanie mi drozdzowe

    OdpowiedzUsuń
  7. ja piekę karpatkę i biszkopt, a na szafce stoją miski z piernikami i ciastkami ze skwarek ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie na pewno będzie sernik z żurawiną, też z Moich wypieków :) Ja mam komplet książek Doroty i wiem, że każdą kolejną będę kupować w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten makowiec z konfiturą wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię korzystać z przepisów z internetu ponieważ kilka razy próbowałam i mi nie wyszły :(

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!