#8 Blogmas - Chatka z piernika

czwartek, grudnia 08, 2016

W zeszłym roku zabrakło mi czasu na zrobienie chatki z piernika. Martyna była wtedy trzymiesięcznym, bardzo absorbującym berbeciem... i po prostu musiałam ustalić sobie świąteczne priorytety od nowa ;) Dziś moje dziecko również wymaga dużo uwagi, ale potrafi już zabawić się chociaż na chwilę czymś, co ją interesuje, więc po drugim śniadaniu "zabrałyśmy się" za małe DIY. Żeby sobie ułatwić sprawę skorzystałam z gotowej mieszanki piernikowej, która wyposażona była dodatkowo w lukrowy pisak i cukrowe gwiazdki, no i oczywiście szablon.




Wiem, że wykonanie takiego szablonu nie jest rzeczą trudną, jednak z uwagi na ograniczenia czasowe, myślę, że gotowa baza jest doskonałym rozwiązaniem. Nie będę polecała konkretnej firmy, ponieważ wystarczy, że wejdziecie to pierwszego lepszego marketu i o tej porze roku, rzuci się na Was coś takiego niemal od progu. Jeśli chcecie wykonać taki szablon samodzielnie, to małą podpowiedź znajdziecie [tutaj]. Domowe pierniki zawsze robię z przepisu pochodzącego ze strony Moje Wypieki.
Przy wykonywaniu poszczególnych elementów chatki przyda się na pewno ostry nóż, słomka do wycinania dziurek, w późniejszym etapie cienka lub bardzo miękka wstążka... i trochę cierpliwości ;)




Moja chatka ma pewne niedociągnięcia. Niektóre elementy są nieco krzywe, ale efekt finalny mnie zadowala i powiem szczerze, że na chwile obecną jest to chyba jedyny akcent świąteczny w naszym domu ;) Jakie trudności spotkają Was przy wykonywaniu takiej chatki? Musicie przewidzieć to, że ciasto nieco urośnie, więc trzeba rozwałkować je dość cienko. Polecam wałkować od razu na papierze do pieczenia, ponieważ elementy są dość duże i nieco trudności nastręcza ich przenoszenie na blachę. Jeśli jakiś element wyjdzie Wam trochę krzywo i jeszcze przed pieczeniem macie możliwość, by go poprawić, to zróbcie to, bo inaczej będziecie mieć mały problem przy łączeniu elementów ;) To chyba wszystko, co musicie wiedzieć przed zabraniem się za tworzenie swoich domków. Pochwalcie się jakie ozdoby udało Wam się zrobić samodzielnie! Moja pachnie pięknie i przy świetle świec prezentuje się uroczo ;)



25 komentarze

  1. Jaka piękna i z pewnością pyszna chatka! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. w tamtym roku robiłam taką chatkę, ile ja się z nią namęczyłam to tylko ja wiem, ale efekt zdecydowanie był tego wart! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta to chyba jedyny okres w roku jak widzi się takie arcydzieła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wyszło mam jedną chatkę z Pieronka Sucha i twarda jak kamień ale mam ją już 3lata :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pięknego :) Nie robiłam nigdy chatki z piernika. Nie wiem czy miałabym do tego cierpliwość :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Elementy na domek już mam :D Teraz jeszcze muszę o ozdobić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna ta chatka :D Nie wiem czy to już mówiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzeba mieć dużo cierpliwości żeby taką piękną chatkę zrobić ;) mi zdecydowanie jej brakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje, wyszła naprawdę piękna:) Ja pewnie upiekę "zwykłe" pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mega! Muszę kiedyś spróbować zrobić coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dziecka marzyłam o takiej chatce z piernika! Kiedyś na pewno będę musiała taką zrobić, ale w tym roku nie mam czasu ani chęci na takie zabawy. Jeszcze wystarczą mi zwyczajne pierniczki z delikatnym przyozdobieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale uroczy :) Nigdy nie robiłam chatki z piernika a to taka piękna dekoracja

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna :) Może w tym roku się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie jest piękna :) Ja co roku piekę tylko pierniki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow świetny pomysł! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna jest ta chatka znając życie to by mi nie wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak ja ci zazdroszczę talentu. Na prawdę chatka wygląda niesamowicie. Super motyw na święta. Może też się skuszę i taką zrobię? Ciekawe, czy mi wyjdzie xD Szkoda, że nie jestem tobą, nie miałabym obaw, że coś zepsuję. Jestem anytalenciem jeśli chodzi o wypieki niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  18. cudowna :) podejmuje się i zrobię taką na święta, tylko z moim talentem to nie wiem czy coś z tego będzie :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie niedociągnięcia? Jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!