Dzień 2: Domowa nalewka z kukułek

wtorek, marca 10, 2015

Jeżeli nie jesteście wielbicielami mocnych trunków, mam dziś dla Was przepis na coś, co będzie nadal trunkiem, ale będzie też dobrze smakowało ;) W naszym domu to alkoholowy dodatek do kawy, kakao, lodów czy innych deserów.


Domowa nalewka z kukułek



Co nam będzie potrzebne do wykonania?

50 dag kukułek z Wawela, 
0,5 l czystej wódki, 
puszka mleka skondensowanego słodzonego,
puszka mleka skondensowanego niesłodzonego.


Cukierki należy wyjąć z papierków i włożyć do garnka, można je lekko rozbić i zalać mlekiem - zagotować tak, by cukierki się rozpuściły. Trzeba często mieszać, by cukierki nie przykleiły się do dna ;)
Do przestudzonego syropu z cukierków i mleka wlać wódkę i dokładnie wymieszać. Rozlać do butelek. Odstawić na około tydzień żeby się 'przegryzło'.
Swoją butelkę kukułki trzymamy w lodówce. Co jakiś czas należy wstrząsnąć butelką, by unikać cukierkowego osadu.

Używać wg upodobań! ;)


Na zdrowie.

24 komentarze

  1. Piłam i przyznam szczerze, że jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że teraz nie mogę sobie na nią pozwolić :P

      Usuń
  2. o mateczko, ale super... i jak prosto, genialne...:D
    skąd ja cholera teraz kukułki tu wezmę:(
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę ich Tobie poszukać :D

      Usuń
    2. ale w uk?
      pewnie są w jakiś polskich sklepach, w moim śmiesznym nie ma...

      Usuń
    3. Mogę Tobie wysłać do UK :P

      Usuń
  3. Piłam ten wynalazek i była obłędna!

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam kiedyś coś takiego, tylko zamiast kukułek dodawało się silną kawę typu rozpuszczalną, genialny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze brzmi bosko. Może jak kiedyś skończę karmić kolejne dzieci, to sobie zaserwuję taki przysmak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocieszę Cię, że ja póki co też nie mogę jej pić ;)

      Usuń
  6. Łał, musi być pycha. Chyba można też zrobic coś takiego z krówek, co ? Też byłaby dobra, tylko może za słodka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z krówek też można, tylko ja wtedy wzięłabym dwie puszki mleka niesłodzonego.

      Usuń
  7. kiedyś robiłam coś ala malibu ale z kukułkową nalewką pierwszy raz się spotykam, ten likier musi być pyszny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe malibu też robiłam :) Szybko poszło, bo było za dobre!

      Usuń
  8. Wow, muszę gdzieś dorwac kukułki i zrobić to cudo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopilnuj by były z Wawela, one się dobrze rozpuszczają ;)

      Usuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!