Długie i mocne rzęsy | Za sprawą odżywki

wtorek, marca 06, 2018

Rzęsy, to element naszej twarzy niezwykle delikatny. Niezależnie od tego czy mamy je naturalne czy korzystamy z dobrodziejstw postępu i wybieramy te sztuczne, musimy o nie dbać. By cieszyć się nimi każdego dnia, warto wypracować sobie mały rytuał pielęgnacyjny, który pozwoli nam trzymać je w ryzach. Wszelkie zaniedbania, choroby i różne wypadki losowe, które objawiają się wypadaniem lub brakiem rzęs, są trudne do okiełznania i wymagają często sporo pracy, by przywrócić stan, jaki byłby dla nas zadowalający. 


Co to takiego są rzęsy? 

Rzęsy to tak naprawdę nic innego jak tylko włosy rosnące na powiekach. Włosy natomiast, to zrogowaciałe, martwe i elastyczne włókna powstałe z komórek naskórka. U zdrowego człowieka przyjmuje się, że normą jest by na górnej powiece rosło 150 – 250 rzęs, a na dolnej 50 – 150. Przekroczenia w obrębie tych widełek, określa się jako nieprawidłowości. 

Tak jak wszystkie włosy na ciele człowieka, rzęsy są naturalnymi polimerami. W 90% składają się z protein (białek), głównie keratyny i melaniny determinującej zabarwienie rzęsy oraz w 10% z wody. W uproszczeniu – im więcej melaniny, tym rzęsa jest ciemniejsza. Warto zauważyć, że rzęsy rzadko siwieją, a jeśli już, to w bardzo podeszłym wieku. 

Czy rzęsy odrastają? 

Szybkość wzrostu rzęs uzależniona jest od naszej genetyki i ogólnej kondycji całego organizmu. Genetyczne predyspozycje do tego, by posiadać piękny wachlarz rzęs, to niezwykle istotna kwestia w tym temacie. Zakłada się również, że osoby, które prowadzą aktywny i zdrowy tryb życia, mają większe możliwości do tego, by ich rzęsy były bardziej obfite i nieco mocniej zabarwione. Pewne jest jednak, że rzęsy, tak jak inne włosy na ciele człowieka wzrastają w cyklu, który podzielony jest na trzy fazy: anagen (okres wzrostu), katagen (faza obumierania) i telogen (faza spoczynku). W porównaniu z innymi włosami, np. tymi na głowie, różnica pojawia się jedynie z fazie wzrostu, czyli anagenu. Dlatego też firmy kosmetyczne wychodzą nam naprzeciw z odżywkami stymulującymi porost rzęs, by do maksimum wydłużyć fazę wzrostu i utrzymać rzęsy w pięknym wyglądzie na dłużej. 


Wygląd rzęs możemy poprawiać poprzez aplikację sztucznych rzęs, ich przedłużanie, jednak w ostatnim czasie rozpowszechniła się metoda na poprawianie wyglądu i żywotności rzęs, poprzez odżywki do rzęs. Nie jest to proces natychmiastowy, jednak bardzo skuteczny. Warto zaznaczyć, że sukces odżywek uwarunkowany jest oczywiście naszymi wewnętrznymi predyspozycjami, a także naszą systematycznością. Pamiętajmy bowiem, że liczy się wytrwałość. Efekty możliwe są możliwe do osiągnięcia po jakimś czasie. Z własnego doświadczenia wiem, że zazwyczaj po około dwóch miesiącach aplikacji takich produktów, byłam już zadowolona z działania. Dobra odżywka do rzęs to taka, której działanie potwierdzone jest badaniami dermatologicznymi i okulistycznymi, a jej składniki są bezpieczne dla naszego zdrowia. Wszelkie obawy odnośnie działania danego preparatu powinny być przez nas konsultowane z lekarzem. Ważną sprawą jest oczywiście to, by czytać uważnie ulotki, które dołączone są zawsze do takiego produktu. Unikniemy wówczas niepotrzebnych nieporozumień. 

Stosujecie odżywki do rzęs?


16 komentarze

  1. ja po stosowaniu odżywek do rzęs widziałam już efekty po około 3/4 tygodniach ;) Także jak widać każda z Nas jest inna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś stosowałam, teraz wolę omijać i nie ryzykować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie uzywam odzywek do rzes gdyz praktycznie zawsze zawierają lek na jaskrę lub jego pochodne

    OdpowiedzUsuń
  4. ja obecnie nic nie uzywam tego typu:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko używam odżywek do rzęs, a o przedłużaniu nigdy nie myślałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Regularnie stosuję odżywki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bardzo lubię olejek rycynowy i henna na moich rzęsach również dużo daje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię stosować na rzęsy olejek rycynowy. Kiedyś aplikowałam serum i efekty były świetne, ale szybko zniknęły po zakończeniu kuracji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję, że co jakiś czas próbuję się zaprzyjaźnić z odżywkami do rzęs ale mój brak systematyczności najczęściej wygrywa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie stosowałam nigdy żadnej odżywki do rzęs, raz, że bardzo jestem zadowolona z takich jakie mam, a dwa- że boję się takich rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Używałam kiedyś i efekty były super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jakoś wcale nie dbam ani o rzęsy ani o brwi ale chyba powinnam zacząć żeby jakoś wyglądać :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie wspaniale na rzęsy wpływa olejek rycynowy :-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie używam i nigdy nie używałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co jakiś czas mam napad i używam, ale niestety regularność to nie jest moja mocna strona :/

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!