O medycynie estetycznej

środa, lipca 20, 2016

Dziś informacyjnie, trochę naukowo i edukacyjnie o medycynie estetycznej, która w ostatnich latach znacząco zyskała na popularności. 
Medycyna estetyczna dedykowana jest osobom w różnym wieku. Mówię osobom, ponieważ korzystają z niej zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Od mnogości zabiegów może nas naprawdę rozboleć głowa. Wiele z tych zabiegów pozwala zdziałać na ciele cuda, oczywiście jeśli wykona je odpowiedni fachowiec. Wiele z nich pozwala wrócić ludziom do normalnego życia, np. po wypadkach czy chorobach, kiedy ciało zmienia się dla nich niekorzystnie i utrudnia codzienną egzystencję. Wiele z nich „zatrzymuje” czas na korzyść dla naszego ciała. Wiele z nich poprawia to, co wydaje nam się niekorzystne, nieodpowiednie.




Co to właściwie jest medycyna estetyczna?

Medycyna estetyczna (łac. medicina aesthetica) – to dział medycyny, należący do estetologii medycznej zajmujący się zapewnieniem wysokiej jakości życia ludzi zdrowych poprzez działania zapobiegawcze, zorientowane w dużej mierze na profilaktykę starzenia się skóry, w kolejnym etapie natomiast rekonstrukcyjne, mające odtworzyć stan sprzed tego procesu.
Medycyna estetyczna obejmuje procedury, których stosowanie jest prawnie dopuszczalne wyłącznie przez lekarzy posiadających prawo wykonywania zawodu. Procedury te to głównie ordynacja leków wydawanych z przepisu lekarza oraz zabiegi nieinwazyjne lub o niewielkim stopniu inwazyjności. Wyłącznym lub nadrzędnym celem tych działań jest poprawa fizycznej atrakcyjności pacjenta. (R. Śpiewak, Estetologia medyczna, medycyna estetyczna, dermatologia estetyczna, chirurgia estetyczna, ginekologia estetyczna, stomatologia estetyczna - definicje i wzajemne relacje poszczególnych dziedzin. Estetologia Medyczna i Kosmetologia 2012; nr 2(3).)




Głównym zadaniem medycyny estetycznej jest zatem poprawa jakości życia pacjentów i osiągnięcie satysfakcji z własnego wyglądu. Nastawiona jest przede wszystkim na działania profilaktyczne, ale leczy również zaawansowane zmiany. W dużej mierze skupia się na zahamowaniu procesów starzenia się skóry i likwidacji zmarszczek, ale przynosi też dobre efekty w zwalczaniu wielu innych problemów natury estetycznej, takich jak np. nietrafiony tatuaż czy makijaż permanentny. Poza problematyką starzenia medycyna estetyczna zajmuje się również korektą szeroko pojętych defektów estetycznych o rozmaitym podłożu, takich jak: blizny, zapadnięte policzki, małe piersi, miejscowa otyłość, cellulit, rozstępy i wiele innych mogących wpłynąć na dyskomfort wynikający z własnego wyglądu.
W odróżnieniu od chirurgii plastycznej, medycyna estetyczna opiera się wyłącznie na pozachirurgicznych zabiegach o charakterze małoinwazyjnym. Są to jednak interwencje bardziej zaawansowane, mocniej ingerujące w głębsze partie skóry niż powierzchowne działania kosmetyczne czy kosmetologiczne. Zabiegi z zakresu medycyny estetycznej nie wymagają pobytu w szpitalu i są wykonywane ambulatoryjnie. Medycyna estetyczna tak naprawdę nie ma swojej specjalizacji, pomimo, że kojarzona bywa ze specjalnością dermatologa. Lekarzem medycyny estetycznej może zostać każdy lekarz dokształcający się w tej dziedzinie.




Rynek medycyny estetycznej rozwija się bardzo szybko. Szeroki rozwój technologii sprawia, że oferta gabinetów oferujących zabiegi estetyczne systematycznie się powiększa. Coraz więcej osób decyduje się na poprawę wyglądu i otwarcie się do tego przyznaje. Wielu znanych aktorów, piosenkarzy, dziennikarzy czy po prostu celebrytów, nie kryje tego, że korzystali z tego typu usług. Oczywiście wszystko jest dla ludzi i uważam, że jeśli tylko zachowamy w tym wszystkim umiar, znajdziemy odpowiednie miejsce, możemy, a czasem nawet musimy z tego korzystać. Każdy z nas chce być atrakcyjny na co dzień, w szkole, w pracy, dla siebie lub dla swojego partnera. Moim zdaniem ma do tego prawo. Ja jeszcze nie próbowałam tego typu zabiegów na swoim ciele, ale kto wie, może po skończeniu KP, udam się do gabinetu na serię peelingów, tym bardziej, że przed nami pora jesienno-zimowa, która sprzyja wykonywaniu tego typu zabiegów. 


Korzystacie z zabiegów w gabinetach medycyny estetycznej?


14 komentarze

  1. hmm w sumie to teraz nie :p ale kiedys pewnie tak

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie korzystałam z usług medycyny kosmetycznej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nie korzystałam ale są elementy, które chciałabym w sobie zmienić bez interwencji chirurga

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym się kiedyś wybrać na jakieś fajne złuszczanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się marzy zabieg jakiś ujędrniający ale mam żylaki i są to w większości wielu takich zabiegów przeciwwskazania ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakieś zabiegi miałam (sztuk dwie) ale czy one podlegają pod medycynę estetyczna, to ja się nie orientuję ;) W każdym razie ingerencji chirurga w moje ciało jeszcze nie było... choć na jedna operację może bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam jeden bardziej "wymagający" zabieg - usuwałam laserem jakieś cudo, które mi powstało przez dermatolog i jej nietrafioną maść, niby po tygodniu od maści wągry miały zniknąć - jeden się zmutował i 2 lata go miałam na nosie, aż w końcu poszłam, usunął mi lekarz z gabinetu aż 3 i śladu po nich nie ma. Myślę, że takie drobne zabiegi nie są złe, ale jakieś skomplikowane operacje - bałabym się.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo ostatnio o niej na blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo słyszałam ale osobiście nie korzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie korzystałam ale może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam spore plany jeśli chodzi o tę dziedzinę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Medycyna estetyczna jest jak tatuaże, które wciągają i nie pozwalają się zatrzymać. Trzeba uważać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy temat. Fajnie, że poruszyłaś tutaj temat nietrafionych tatuaży, czy makijażu permanentnego. Decydując się na taką ozdobę ciała lepiej jest trafić do profesjonalnego studia, aby potem tego nie żałować!

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!