Muffinki bananowo - czekoladowe

niedziela, stycznia 20, 2013

Dziś szybki przepis na smakołyk do niedzielnej kawy.

Przepis zaczerpnięty z książki:
"Kuchnia. Przepisy z serca domu." by Nigella Lawson





Muffinki są bardzo proste w wykonaniu 
i wychodzą nawet jeśli się do nich nie przykładamy.. :)




Wykonanie:
Banany rozgniatamy widelcem lub w mikserze/malakserze (uważam jednak, że widelec dobrze sobie z tym radzi ;) ). Dodajemy olej, jajka i cukier ..i ucieramy.

Mąkę, kakao i sodę mieszamy w osobnej misce. Następnie dodajemy tę mieszankę do masy bananowej. Miksujemy.. i ciasto jest gotowe :)
 
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 200 stopni (piekarnik gazowy). Blaszkę do muffin wykładamy papilotkami. Ciasto przekładamy do foremek.

Muffinki pieczemy w nagrzanym piekarniku przez 15-20 minut, aż muffiny się przyrumienią, zaokrąglą i zaczną wyglądać z papilotek. 

Odstawiamy do wystygnięcia (ja od razu wyciągam je z formy). Można posypać cukrem pudrem.




Miłej niedzieli!
Smacznego :)


20 komentarze

  1. Muszą być pyszne! Kupię papilotki i na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, muszą być pyszne no i banalne w wykonaniu :). Gdyby nie dieta to na pewno bym się za nie dzisiaj brała :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestes okropna...:( aua, chce mi sie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie ale ..dieta !

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam muffiny♥ ale teraz mam dietę i muszę sobie odmówić takich pyszności

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi smacznie :) Muszę coś wykombinować z mąki razowej (puste kalorie precz! ;) )

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam :) muszę je zrobić w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mi narobilas ochoty na mafina :D i gratuluje testow w notce ponizej, zostaje na dluzej... obserwuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muffinki wyglądają bardzo pysznie. Na pewno je zrobię, ponieważ odkąd moja kuchnia przeszła remont to aż sama zachęca do gotowania. Stworzyłam swoje wnętrze w darmowym kreatorze, dzięki czemu udało mi się je odwzorować w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię babeczki, a dawno nie piekłam. Za niedługo przyjdzie mi mój nowy zestaw sprzętu AGD, więc gdy kuchnia będzie gotowa to na pewno wypróbuję ten przepis. Dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!