Murzynek - stary jak świat...

niedziela, grudnia 14, 2014

Bardzo lubię, gdy na weekend mamy w domu coś słodkiego. Jeśli dopada mnie lenistwo, musi wystarczyć czekolada. Jeśli mam ochotę do działania - piekę ciasto ;) Sobota była dniem, kiedy chciało mi się chcieć ..i tak oto powstało najłatwiejsze ciasto na świecie - murzynek! Dzielę się więc z Wami moim sprawdzonym przepisem.




Składniki:

3 jajka
5 łyżek zimnej wody
25 dkg mąki
szklanka cukru (z górką ;) )
kostka margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżeczki kakao
(ew. aromat migdałowy)



Wykonanie:

Do małego rondelka wrzucamy: margarynę, cukier, kakao i wodę. Wszystko należy zagotować tak, by margaryna się rozpuściła. Następnie należy odlać pół szklanki kakaowej masy na polewę i wszystko ostudzić.



Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na pianę w osobnej misce. Do ostudzonej masy kakaowej dodajemy: mąkę, proszek do pieczenia i żółtka. Wszystko dokładnie mieszamy drewnianą łyżką.





Ubitą pianę przekładamy do masy kakaowej i dalej mieszamy (w jednym kierunku) tak, by obie masy się połączyły w jedną.




Ciasto na pewno będzie "oddychać"... ;)




Do pieczenia używamy keksówkę lub tortownicę (kwestia tylko i wyłącznie estetyczna!). Blaszkę smarujemy margaryną i obsypujemy bułką tartą. Wytrzepujemy nadmiar bułki i przelewamy całą masę.





Ciasto pieczemy ok. 30 - 35 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 160 stopni (góra-dół). Po upływie umówionego czasu, sprawdzamy ciasto patyczkiem ;) Wystudzone ciasto polewamy odlaną wcześniej polewą. Ja tym razem użyłam jeszcze gotowych cukrowych gwiazdek.
Ciasto (zazwyczaj) jest dość mokre i miękkie. Swoją świeżość utrzymuje nawet do 5 dni (chociaż rzadko zostaje tak długi w naszych progach).





Smacznego!

10 komentarze

  1. to ciasto jest bardzo popularne, czasami zapomniane . ja sama już dawno go nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. murzynek, ciasto dzieciństwa, uwielbiałam i uwielbiam, choć już dawno u mnie nie gościł :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo podobny : ) uwielbiam murzynki <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Daaaawno nie piekłam, a całkiem lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jejciu dla mnie jest to smak dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  6. co prawda robię murzynka z innego sprawdzonego przepisu to ten też wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za murzynka bym rękę odgryzła więc na pewno kiedyś skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To przedostatnie zdjęcie wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda... słodko :D I te gwiazdki!

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!