Wielkanocna babka z majonezem

sobota, kwietnia 19, 2014

Jeśli jeszcze nie miałyście czasu, by upiec cokolwiek na te święta lub jeśli Wasze wypieki po prostu szlag trafił, to mam dla Was bardzo prosty przepis na "kryzysową babkę", która zawsze wychodzi ;)


(żytko z Lidla)

Co nam będzie potrzebne?

  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szklanki mąki tortowej
  • 3 duże łyżki majonezu (najlepiej Winiary)
  • 1 łyżka duża (płaska) proszku do pieczenia
  • olejek zapachowy (ja użyłam pomarańczowego)



Jak to zrobić?

  1. Szykujemy dwie miski. Do jednej wrzucamy żółtka, do drugiej wlewamy białka. Do białek dodajemy szczyptę soli i ubijamy je mikserem na sztywną pianę.
  2. W drugiej misce ucieramy żółtka i cukier, tak by cukier się rozpuścił jak to najbardziej możliwe.
  3. Do masy z żółtkami dodajemy po łyżce majonezu, nadal ubijając mikserem.
  4. W małej miseczce mieszamy mąkę tortową, ziemniaczaną i proszek do pieczenia.
  5. Mąkę z proszkiem dodajemy do masy i mieszamy wszystko drewnianą łyżką.
  6. Dalej mieszając delikatnie łyżką dodajemy ubite wcześniej białka. 
  7. Gładką, puszystą masę wylewamy do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą formy lub długiej rynienki. 
  8. Pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 175 stopni, do tzw "suchego patyczka".



Gotową babkę można polać lukrem, posypać skórką pomarańczową, płatkami migdałów lub po prostu - posypać cukrem pudrem. To już wyłącznie kwestia gustu! ;)


(w tym roku rzeżucha zamieszkała w naczyniach po świecach)


Smacznego!



2 komentarze

Cześć! Mam na imię Aneta i czytam wszystkie komentarze, które zostawiacie. Chętnie na nie odpowiadam, jeśli tylko mam czas :)

Przyznaję, że usuwam spam :)

Jeśli chcesz napisać do mnie całkiem prywatnie, korzystaj z maila: espe.blog@gmail.com

Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
50% rabatu na ponad 100 tytułów!